Het Nederlandse cosmeticamerk Rituals heeft vorig jaar een recordwinst van meer dan 123 miljoen euro geboekt, een stijging van 38,6% tegenover het jaar ervoor, dat ook al een recordjaar was. 

Vorig jaar raakte al bekend dat Rituals meer dan één miljard euro omzet haalde, een mijlpaal in het bestaan van het bedrijf. In totaal bedroeg de omzet vorig jaar o1,1 miljard euro, een stijging van 24%. De brutobedrijfswinst (ebitda) kwam uit op 227,5 miljoen euro, ondanks de beperkende maatregelen die er waren. Het bedrijf zegt er trots op te zijn de uitstekende cijfers in die moeilijke omstandigheden te kunnen voorleggen. De producten van Rituals worden in 102 landen verkocht. De Benelux is goed voor ruim veertig procent van de omzet, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland voor meer dan twintig procent. Rituals opende vorig jaar 96 winkels, waarmee het totaalaantal op 910 uitkwam. Dit jaar komen er ruim honderd bij, onder meer in Italië en Finland. In de winkels wordt de meeste omzetgroei verwacht, maar ook op het gebied van online, wholesale en travel (luchthavens, vliegtuigen, hotels) gaat Rituals uit van een 'dubbelcijferige groei'.