Producten met een Nutri-Score op de verpakking groeien met 18,5%, geven cijfers van Nielsen aan. Producten zonder stijgen met 0,85%.
Er bestaat zoiets als een Nutri-Score-effect. Uit onderzoek van Nielsen France blijkt dat de invloed van Nutri-Score op de verkoop groot is. Midas Veraart van NielsenIQ, die het onderwerp aansneed op het derde Verscongres van Gondola: “Uit onderzoek dat Nielsen in Frankrijk gedaan heeft, blijkt dat de verkoop van producten waar geen Nutri-Score op vermeld staat, groeide met 0,8%. In dezelfde periode groeide de verkoop van producten waar het label wel op staat met 18,5%. Dat is een heel duidelijk resultaat.” Veraart verwijst ook naar een studie van de Gentse universiteit, waaruit blijkt dat de Nutri-Score een duidelijke positieve invloed heeft op de aankoopintenties van Vlaamse consument als het over gezonde producten gaat. Omgekeerd is die invloed er niet: de aankoopintentie blijft dezelfde bij ongezonde producten. De onderzoekers besluiten daaruit dat de Nutri-Score zijn effect niet mist en consumenten helpt om gezondere voedingskeuzes te maken.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?