Blokker lanceert Black Blokker, een pop-up outletformule die in september van start gaat in Leuven, Kuurne en Oostende. De keten verkoopt er een deel van haar typische assortiment aan sterk verlaagde prijzen. De nieuwe formule past bovendien perfect in Blokkers assortimentsvernieuwing.

Blokker is in België druk bezig om haar vernieuwingsstrategie uit te rollen. Zo kregen 8 winkels, in de regio Gent en in Sint-Truiden, al een succesvolle make-over. Maar tegelijk krijgen het assortiment- en voorraadbeheer een update in alle filialen. Daarom verschijnen dit najaar tijdelijke outlets in het straatbeeld onder de naam Black Blokker. In deze winkels, met een geheimzinnige zwarte etalage, worden een aantal producten uit het Blokker-gamma verkocht aan kortingen tussen de 20% en 70%. Het aanbod is herkenbaar: een volledig huishoudaanbod van elektro artikelen, potten en pannen, drinkglazen, aardewerk, kunststofartikelen en kaarsen. In de Black Blokker komen er regelmatig producten bij en kunnen extra kortingen opduiken.

“We willen plaats maken in de reguliere Blokkers voor ons nieuwe assortiment. Omdat het over recente producten gaat, willen we dat niet onder de klassieke outlet-vlag doen, maar wel in tijdelijke Black Blokkers. Met die verwijzing naar de Amerikaanse Black Friday, regent het nu ook kortingen op typische Blokker-producten. We starten met dit Belgische initiatief in 3 steden, maar onze klanten mogen zich ook in andere gemeentes aan zwarte pop-up-etalages verwachten”, vertelt Sven Voets, marketing manager van Blokker België.

De Black Blokkers vinden, geheel volgens het pop-up-principe, hun plaats in panden in winkelstraten die al enige tijd leeg staan. Verwacht wordt dat de Black Blokkers na 4 maanden zullen verdwijnen. Ondertussen wordt er verder gewerkt aan de upgrade van bestaande Blokkers naar het nieuwe winkelconcept, zoals dat in Gent en Sint-Truiden al gebeurd is. Deze upgrade is vanaf november al op verschillende plaatsen te zien.