Na twee faillissementen in 2016 en 2017 maakt McGregor zijn comeback in België en Nederland. De keten opent dit najaar 6 nieuwe winkels, waarvan 2 in België.

Na de lancering eerder dit jaar van een volwaardig assortiment via de nieuwe webshop, kondigt het modemerk McGregor aan dat het vanaf september opnieuw in de Belgische en Nederlandse winkelstraten zichtbaar zal zijn. Met als flagship-store de iconische hoek Van Baerlestraat en Willems Parkweg in Amsterdam, die sinds 1975 door Linhard werd geëxploiteerd.

De winkel heeft grootse plannen. Zo zullen er tussen half september en half oktober nog 6 McGregor-winkels open, waarvan 2 in België en 4 in Nederland. De vestigingen in Amsterdam,  Den Haag en Rotterdam zijn winkels in eigen beheer. De winkels in Breda, Antwerpen en Knokke zullen daarentegen worden uitgebaat door franchisenemers. 

“We wilden per se zichtbaar en met overtuiging terug naar de markt: met winkels op belangrijke locaties. In Amsterdam hebben we de fantastische hoeklocatie Willems Parkweg / Van Baerle straat kunnen bemachtigen. In Den Haag de winkel van Michael Kors in de Hoogstraat en in Rotterdam de winkel van Armani Jeans in de Karel Doormanstraat. Het had niet beter gekund, eigenlijk”, verduidelijkt Coen Gehring, commercieel directeur bij McGregor.

Voor de franchisesamenwerking in Antwerpen en Knokke werkt de modeketen samen met Groep Alain Broekaert (GAB).

“Onze nieuwe website is sinds april 2019 operationeel en we zijn zeer tevreden over de response. Het lijkt erop dat een loyale groep consumenten ons al goed weet te vinden. We hopen dat we met deze winkels de directe interactie met die loyale klantenkring kunnen verstevigen en uitbouwen. Hiermee voltooien we de cirkel van onze omnichannel-aanpak”, vervolgt Gehring.

Het nieuwe winkelconcept en -inrichting werden volledig door het eigen design-team ontwikkeld.”‘Uitgangspunt was de 100-jarige heritage van McGregor, vertaald naar een eigentijds concept dat de evolutie van het merk weerspiegelt. We concentreren ons op een direct to consumer-strategie via eigen winkels, franchise winkels, de website en samenwerking met een beperkte hoeveelheid connected partners. Alles is gericht op de consument die zo optimaal mogelijk zal worden bediend. Met een korte supply chain en voortdurende vernieuwing.”