Magioni heeft grote ambities voor duurzame groei in de Belgische markt. De smaakvolle pizzabodems van Magioni bevatten 45% groenten en helpen retailers om in te spelen op de vraag naar bewuster eten en gezonder leven. 

Magioni? Dat is een assortiment van verrassend lekkere pizzabodems waarin ook bloemkool, courgette of paprika is verwerkt. Magioni ontstond in 2016 bij onze noorderburen en sinds 2019 zijn de pizzabodems ook bij ons verkrijgbaar. Corona zette een rem op de marketinginspanningen, nu gaat het team achter Magioni voluit voor de verovering van het hart van de Belgische consument. 

Gezonder én lekker

De tijd dat gezonde producten niet of op zijn minst minder lekker waren, ligt al een tijdje achter ons. Meer zelfs: Magioni zet sterk in op innovatie en daarbij ligt de focus in hoge mate op de smaak. Kiezen tussen gezondheid of smaak hoeft dus niet langer. “Sinds vorig jaar bevatten de bodems nu 45% groenten, vroeger zat er 34% (courgette), 37% (bloemkool) en 32% ( paprika) in. Het deeg is een bron van vezels en proteïnen, terwijl het zoutgehalte met 29% werd verminderd”, legt Lisa Veen, head of Magioni, uit. Geen wonder dus dat de Magioni-producten Nutri-Score A krijgen. De verpakking is natuurlijk 100% recycleerbaar. “Innovatie is voor ons erg belangrijk, en ik mag dus al verklappen dat er nog mooie dingen aankomen in het segment van koelverse degen.” Gezonder? Veggie? Vegan? Check check check! Maar vooral: écht lekker. Het gamma pizzabodems helpt zo retailers om heel gericht in te spelen op de verwachtingen van de consument.

Magioni laat retailers beter inspelen op de verwachtingen van de consument

Samen sterk

Het team dat enkele jaren geleden Danerolles met succes overnam van Danone, nam in november 2022 Magioni over van Dr. Oetker. “We trekken nu samen de Belgische markt op om waarde te creëren voor de retailer binnen de categorie van verse degen”, zegt Piet Decuypere, CEO van beide bedrijven. “Zoals wij vanuit de niche een product als Danerolles wisten te doen groeien, zullen ook deze gezonde pizzabodems door zijn sterke troeven groeien. De teams van Danerolles en Magioni kennen de markt en zijn zeer ondernemend. We zijn duo-challengers met meerwaarde voor retailers. ”

Magioni
©

Magioni

Jongeren als ambassadeurs

Magioni is nu al beschikbaar bij ketens als Spar Retail Partners, Albert Heijn, Delhaize, Crisp en OKay. “We willen de beschikbaarheid op korte termijn nog verhogen en zetten daar slimme marketingcampagnes voor in”, zegt Lisa Veen. “Elk kwartaal zal er een campagne zijn.” Die campagnes gaan 360° breed, maar de focus ligt op het digitale luik, in eerste instantie gericht op millennials en Generation Z. In Nederland bereikte men een breed publiek door eerst de Randstad aan te spreken, bij ons trekt men eerst naar de grote steden, onder meer met influencers, om zo de naamsbekendheid in het hele land te laten doorsijpelen. “Een beetje zoals Danerolles destijds ook eerst een jonger publiek aansprak, om vervolgens breder te groeien, uitgedragen door de early adopters”, licht Piet Decuypere toe. Smakelijk!