Aesop
Exclusief
Aesop
L’Oréal neemt het Australische luxeverzorgingsmerk Aesop over. Met de overname is een bedrag van 2,53 miljard euro gemoeid. Het is de grootste merkovername in de geschiedenis van de Franse cosmeticagroep.
L’Oréal koopt Aesop van de Braziliaanse groep Natura & Co, dat moet herstructureren. Het ziet zich geconfronteerde met krimpende marges en hoge schulden. Natura wil zich meer gaan concentreren op de Latijns-Amerikaanse activiteiten, op thuisverkoopmerk Avon en op The Body Shop. In 2017 nam Natura & Co The Body Shop over van L’Oréal voor een miljard euro. Aesop was Natura’s meest winstgevende merk. Het label van huid-, haar- en lichaamsverzorgingsproducten heeft bijna 400 winkels en boekte in 2022 een omzet van 537 miljoen dollar, goed voor 21% groei. Sinds vorig jaar is het merk ook actief in China, waar het meteen de verwachtingen overtreft, en waar L’Oréal meer voet aan de grond wil. “Aesop heeft een enorm groeipotentieel, in travel retail en in China”, aldus Nicholas Hieronimus, CEO van L’Oréal.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?