E.Leclerc gaat een stap verder in prijsvergelijkingen. De Franse supermarktketen test in een winkel in Bretagne digitale prijskaartjes die naast de prijs van het product bij Leclerc, ook de prijzen van de concurrentie aangeven. Dat schrijven onze Franse collega’s van Linéaires.

De prijzen van de concurrentie worden kleiner afgebeeld dan de prijzen van E.Leclerc. Ze worden ook doorstreept zodat de klant niet denkt dat het om de te betalen prijs gaat. Hierdoor lijkt het van ver op een promotie, maar van dichtbij is duidelijk dat er boven en onder elke doorstreepte prijs een enseigne uit de buurt vermeld wordt, met de datum van de prijsvergelijking. 

E.Leclerc doet beroep op het bedrijf Data Solutions om de 3.000 elektronische prijsetiketten in de winkel in Quimper (Bretagne) van deze nieuwe toepassing te voorzien.

(beeld: Linéaires)

Met de prijsvergelijkende etiketten wil Leclerc zijn goedkoop imago extra in de verf zetten. Bovendien zijn ze veel eenvoudiger dan te werken pakweg apps waarbij de info naar de klant gepusht moet worden.