Jumbo
Exclusief
Jumbo
Jumbo verstevigt zijn band met Gorillas: de familie Van Eerd koopt zich via zijn investeringsfonds Mississipi Ventures in het kapitaal van de flitsbezorger in. De laatste zal ook wielerploeg Team Jumbo-Visma sponsoren.
De familie Van Eerd neemt een financieel belang in de Duitse flitsbezorger Gorillas. Het bedrag dat er mee gemoeid is, is niet bekend. Gorillas wordt ook co-sponsor van wielerploeg Team Jumbo-Visma. Nog dit wielerseizoen, wellicht voor het eerst tijdens de komende Tour de France, zal het logo van de flitsbezorger op de truitjes van de coureurs staan, samen met die van Jumbo, Visma en Hema. De Nederlandse supermarkt kondigde eerder dit jaar al een eerste fase van hun samenwerking aan. De supermarktketen levert producten aan de flitsbezorger, zowel van A-merken, van het huismerk als van La Place. De primeur was voor Antwerpen, daarna volgden elf Nederlandse steden. Gorillas levert de boodschappen in de steden binnen de tien minuten aan huis.
“In de snelgroeiende markt voor het thuisbezorgen van boodschappen hebben Jumbo en Gorillas veel baat bij elkaars unieke positie”, zegt Ton van Veen, financieel directeur bij Koninklijke Jumbo Food Groep. “Bij Jumbo zien we veel potentieel in instant bezorging, waarmee we nieuwe klantengroepen in de grote steden kunnen aanboren.” Er komen binnenkort nog meer initiatieven om strategisch samen te werken, zoals het delen van winkelpanden in de binnensteden. Voor Gorillas zou zo’n co-locatie alvast een gedroomde oplossing zijn om te ontsnappen aan de tegenkanting van stadsbesturen, die steeds vaker nieuwe ‘dark stores’ verbieden. Het wordt ook mogelijk om bij Gorillas te bestellen via de onlinekanalen van Jumbo en franchisenemers zullen eveneens door Gorillas kunnen laten leveren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?