iStock
Exclusief
iStock
Op een leeftijd tussen 18 en 34 jaar verandert er veel in het leven. Velen verlaten het ouderlijke nest en gaan voor het eerst alleen- of samenwonen, waardoor ze de voornaamste verantwoordelijke voor de aankopen (VVA) worden en zelf keuzes moeten maken over wat er op tafel komt. Maar wat kenmerkt het consumptie- en aankoopgedrag van jonge VVA’s? Daar deed VLAM onderzoek naar via zijn online research community de Marktmaker. Resultaten die werden aangevuld met inzichten uit het GfK ConsumerPanel en de iVOX/VLAM-consumptietracker. Ontdek hieronder de 5 voornaamste bevindingen.
De voedingsfilosofie van de jonge VVA luidt als volgt: “Gezond eten bereik je door gevarieerd te eten. Ik wil liever niets opgeven, dus zo lang ik echt alle voedingsgroepen in afwisseling en met mate eet, mag alles en ben ik ook goed bezig!”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?