Aan het begin van 2023 polste onze redactie naar de mening van een aantal franchisenemers over de markt en haar problemen. Want wie kan het nu beter over de situatie op het terrein hebben dan mensen die er dagdagelijks mee bezig zijn? Hoe beleefden zij het bewogen jaar 2022? Welke verwachtingen hebben ze voor dit jaar? Afsluiten doen we met William Ally, divisiemanager sales & marketing Bon’Ap & Buurtslagers.

2022 zal voornamelijk bijblijven als het postcoronajaar waarin het sociale leven terug hernam, mensen minder privétijd hadden en de energiekost een pak hoger werd. Dat wij betaalbare versbereide maaltijden bieden maakt dat we goede vooruitzichten hebben voor onze groei in 2023, met de opening van ‘Bon’Ap nummer 40’ als een mooie mijlpaal, begin februari 2023. We hopen volgend jaar af te sluiten met een 45-tal maaltijdwinkels in Vlaanderen en verder te blijven uitpakken met heel wat nieuwe of verbeterde producten. Het grootste probleem van de huidige retail? Een te eenzijdige strategie van kostenbesparingen op alle vlak (productrecepturen, energie en mensen). De enige manier voor ons, als familiebedrijf, is om te blijven investeren in groei, en daarbij medewerkers en product- en procesoptimalisatie niet te zien als kost maar als een investering in groei. Als dit ten koste moet gaan van een minder financieel jaar, dan is dit maar zo.

Renaud Caeymaex

Benieuwd naar de vorige getuigenis van onze reeks?

Klik hier!
Renaud Caeymaex

Gondola Magazine

Dit artikel komt uit onze special edition van Gondola Magazine. Benieuwd naar andere artikels? Neem dan snel een abonnement!

Klik hier!
Gondola Magazine