Intermarché kon dankzij de overname van de Mestdagh-winkels zijn omzet verdubbelen tot 1,67 miljard euro. Maar wat is het geheim van deze succesvolle commerciële strategie? Cyrielle Boi, marketing manager bij Intermarché, zal als spreker op het Shopper & Trade marketing congres van Gondola Academy meer uitleg geven. Maar wij kregen alvast een preview.

Waar zal u het tijdens het Shopper & Trade marketing congres precies over hebben?

Ik zal onder meer vertellen hoe we de return on investment (ROI) van elke investering maximaliseren. Daarnaast leg ik uit uit welke projecten we het afgelopen jaar hebben opgezet, welke concepten hebben gewerkt. Tot slot komt ook de indeling van de rekken aan bod en de impact dat die heeft op het aankoopgedrag van de klant.

Jullie werken enkel met zelfstandigen. Hoe verloopt dat?

Twee dagen per week komen ze naar de centrale en komen ze de projecten bekijken. We bekijken hoe die dan in de winkels kunnen toegepast worden. De zelfstandige winkeluitbaters mogen ook hun eigen accenten leggen. Een uitbater met Italiaanse roots verkoopt bijvoorbeeld heel wat producten uit zijn thuisland.

Wat is het geheim van jullie succes?

We hebben veel geïnvesteerd in goede winkelprijzen, dan in marketing en communicatie. We hebben ook zeer grote en wat agressieve promoties gedaan en dat voelen we in onze cijfers.

Hoe is jullie aanbod gewijzigd?

We zetten in op nabijheid en kwaliteit. We zetten vooral in op artisanale producten, met veel verse producten zoals verse vis, vlees of kaas. We leveren grote hoeveelheden in de winkels. In de winkels zijn er mensen die alles ter plaatse bereiden. Daardoor kunnen we ook verse broodjes, lunch, wraps, soepen, pannenkoeken, pizza’s, … verkopen.

Matthias Vanheerentals

Shopper & Trade marketing congres

Meer weten over de succesvolle commerciële strategie van Intermarché? Schrijf u dan snel in voor het Shopper & Trade marketing congres op 28 maart. 

Klik hier!