Hema maakt dit jaar zijn entree in Mexico. Tegen het einde van 2020 wil de keten er 10 winkels openen en op termijn wil het dat aantal zelfs optrekken tot 200. Een nieuwe historische stap voor Hema. 

Hema heeft grootste plannen voor Mexico. De Nederlandse keten wil er voor het einde van dit jaar 10 winkels openen. In de jaren daarna zou dat aantal zelfs moeten stijgen tot 200 vestigingen. Hema werkt hiervoor samen met twee nieuwe franchisepartners Ensueño Group en Modatelas Group die de Mexicaanse markt goed kennen. 

De expansie naar Mexico kadert in de strategie van de Nederlandse keten om internationaal te groeien met partners. Het land telt ruim 120 miljoen inwoners en kent een sterk groeiende middenklasse die voornamelijk uit gezinnen bestaat. Hema verwacht daarom dat haar formule met alledaagse producten met hoge kwaliteit en scherpe prijs aan zal slaan in het Midden-Amerikaanse land. Ook is de strategische ligging van Mexico tussen Noord- en Zuid-Amerika volgens het bedrijf interessant vanwege een mogelijk uitbreiding naar andere landen.

“We zijn bijzonder trots dat we weer een nieuw land en continent mogen aankondigen waarin we winkels gaan openen”, vertelt Tjeerd Jegen, CEO van Hema. “We verwachten met onze typische Hema-producten in te kunnen spelen op de dagelijkse behoeften van Mexicaanse gezinnen en consumenten. Verder zien we enorme kansen in Mexico vanwege de grootte van het land en de strategische ligging tussen Noord- en Zuid-Amerika. Ook in Mexico gaan we samenwerken met franchisepartners waardoor we in korte tijd veel winkels kunnen openen tegen een aantrekkelijk investeringsniveau. Dit past in onze strategie om te groeien met partners en om van Hema een echt wereldmerk te maken.”