
- Interview met Stefan Goethaert (Colruyt Group): “Consumenten willen duurzaamheid, maar niet tegen elke prijs”
- Interview met Tom Penninckx (NielsenIQ): “Voor het eerst sinds lang was het een normaal jaar”
- Getuigenissen van 8 franchisees, ...
HelloFresh, online verkoper van maaltijdboxen, zou dan toch niet naar de beurs trekken. Dat schrijven verschillende internationale zakenkranten.
Enkele weken geleden klonk het nog dat HelloFresh een notering aan de beurs van Frankfurt zou krijgen, maar die plannen worden nu “on hold” gezet. “Volatiele marktomstandigheden en een zwakke vraag van beleggers” zou het enthousiasme voor een beursgang fel bekoeld hebben. HelloFresh en hoofdaandeelhouder Rocket Internet hebben nog niet gereageerd op het nieuws.
HelloFresh bezorgt sinds 2011 maandelijks ruim vier miljoen boxen met ingrediënten en recepten aan een kwart miljoen abonnees in de Benelux, Duitsland, de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. De jaaromzet zou rond de 70 miljoen euro liggen. Er zijn geen winstcijfers bekend. Het bedrijf zelf werd onlangs nog gewaardeerd op 2,6 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?