Begin dit jaar kondigde HelloFresh nog aan dat het goed op weg was om tegen het einde van dit jaar winstgevend te zijn. Toch moet het zijn eerdere voorspelling nu herzien. Door nieuwe investeringen zal het bedrijf namelijk pas in de loop van 2019 break-even draaien. Dat maakte het bedrijf zelf bekend.

Het Duitse HelloFresh behaalde in het tweede kwartaal van 2018 een omzet van 319,7 miljoen euro, tegenover 230 miljoen in dezelfde periode vorig jaar en 295,6 miljoen euro in het eerste kwartaal. Daarbij viel op dat vooral het aantal nieuwe klanten (1,84 miljoen), verkochte maaltijden (48,9 miljoen) en het aantal bestellingen (6,7 miljoen) steeg met respectievelijk 47,4%, 44,9% en 43,6% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In vergelijking met het vorige trimester stagneren de resultaten echter. Toen waren er in totaal 1,88 miljoen klanten, 48,3 miljoen maaltijden en 6,6 miljoen bestellingen. Verder behaalde HelloFresh een ebitda van zo’n -3,9 miljoen euro, tegenover -16,9 miljoen in 2017. Bovendien wist het bedrijf in Amerika zelfs een positief ebitda van 3,5 miljoen euro te verzilveren, exclusief de resultaten van Green Chef.

In de toekomst wil HelloFresh blijven investeren om zijn naamsbekendheid en aanwezigheid op de Amerikaanse markt te boosten, waar zo’n 60% van de omzet wordt gedraaid. Dat zal onder meer gebeuren door een uitgebreider aanbod aan maaltijdboxen en lagere prijzen, vooral bij het aanbod van Green Chef.

Hoewel HelloFresh het ook het in tweede kwartaal niet slecht doet, liet het bedrijf toch weten dat het niet tegen eind dit jaar maar wel pas in de loop van 2019 break-even zal draaien. Dat komt onder meer door de nieuwe investeringen die gepland staan. Daarnaast kondigde de leverancier van maaltijdboxen ook aan dat zijn omzet dit jaar nog zal stijgen met 37%, in plaats van de voorspelde 35%.