Belgische huishoudens zullen gemiddeld 503 euro spenderen aan de eindejaarsfeesten, een stijging van 0,6%. Dat blijkt uit de jaarlijkse kerststudie van consultancybureau Deloitte.
Hoewel Belgische consumenten voorzichtiger zijn met hun uitgaven door de crisis, zouden ze meer geld spenderen aan de eindejaarsperiode dan vorig jaar. Meer dan het Europees gemiddelde van 450 euro ook (+0,7%), dat voor het eerst sinds 2008 stijgt. Vooral dankzij de Duitsers (+6,7%) en Zwitsers (+3%).
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?