Galeria Inno lanceert in het voorjaar van 2021 een online markplaats waarmee het haar aanbod producten en diensten zal uitbreiden. Klanten kunnen bestellingen afhalen of laten bezorgen.

Galeria Inno wil een toonaangevend omnichannel warenhuis. Vanaf volgend jaar start het een online marktplaats. Klanten zullen bestellingen kunnen afhalen in de winkel en ook terugbrengen voor persoonlijke klantenservice. Ook zullen shoppers in de winkel bestellingen kunnen plaatsen die rechtstreeks aan huis worden bezorgd. Galeria Inno kan ook zijn succesvolle offline loyaliteitsprogramma implementeren om een toegewijde online community te creëren. Tot slot biedt het marketplacemodel ook een "save the sale" mogelijkheid: wanneer een product niet beschikbaar is in de winkel, kan een winkelmedewerker meteen een alternatief voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus.

Topman Devender klinkt overtuigd: “In het kader van de nieuwe strategie hebben we 21 projecten gelanceerd die van Galeria Inno een toekomstbestendige, snelle retailer zullen maken in alle domeinen. Deze projecten zullen zorgen voor een duurzame groei van de omzet en de resultaten in de komende jaren,” zegt hij. “De nieuwe strategie breidt onze offline business uit naar een online marketplace. Schaalbaarheid en flexibiliteit zullen ons een strategisch voordeel opleveren.” Voor de realisatie van de online marktplaats doet Galeria Inno beroep op technologische partners Mirakl, Salesforce en de Belgische Xplore Group.