iStock
Exclusief
iStock
Ferrero breidt zijn merkenportefeuille uit en neemt de Amerikaanse snoepfabrikant Jelly Belly over. Dat doet het via zijn Belgische vehikel CTH Invest, meldt De Tijd.
Ferrero is op overnamepad. Nadat het eerder dit jaar de Italiaanse producent van diepgevroren bakkerijproducten Fresystem en de Braziliaanse producent van zoetwaren Dori Alimentos overnam, is het nu de beurt aan de Amerikaanse snoepproducent Jelly Belly. Dat deed het met behulp van zijn Belgische vehikel CTH Invest, dat naar schatting een kapitaal van 1 miljard dollar heeft. Jelly Belly werd opgericht in 1869 en is vooral bekend voor zijn Jelly beans die in 1976 op de markt kwamen. Daarnaast maakt het bedrijf nog andere soorten snoep met een licentie van bekende namen zoals Harry Potter of Batman. Deze nieuwe overname is volgens De Tijd de 15de grote deal van Ferrero in 11 jaar tijd en kadert in de ambitie van Ferrero om uit te groeien tot een van de grootste spelers ter wereld.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?