Intermarché by Mestdagh
Exclusief
Intermarché by Mestdagh
Een maand nadat Intermarché de Mestdagh-winkels heeft overgenomen, hebben de betrokken winkels meer klanten aangetrokken dan voorheen, waaronder een nieuw cliënteel dat meer prijsgevoelig is.
De voormalige Mestdagh/Carrefour-klanten lijken vlot hun weg naar Intermarché by Mestdagh te vinden: 1 op 2 vaste klanten van de voormalige keten komt nog wekelijks terug, zo blijkt uit cijfers van retail intelligence specialist Accurat. Het bedrijf wijst er ook op dat klantentrouw heel vaak veel meer om locatietrouw gaat dan om merkentrouw. “Supermarkten zien in januari doorgaans minder bezoekers dan in december”, vertelt Bart Muskala, CEO van Accurat. “Dat is traditiegetrouw een uitloper van de vele kerst- en eindejaarsinkopen in de maand december. Het is het geval voor alle supermarktspelers in ons land, buiten voor de nieuwe Intermarché by Mestdagh-winkels, waar het aantal bezoeken met 17,5% steeg in vergelijking met een maand eerder."
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?