Een maand nadat Intermarché de Mestdagh-winkels heeft overgenomen, hebben de betrokken winkels meer klanten aangetrokken dan voorheen, waaronder een nieuw cliënteel dat meer prijsgevoelig is.

De voormalige Mestdagh/Carrefour-klanten lijken vlot hun weg naar Intermarché by Mestdagh te vinden: 1 op 2 vaste klanten van de voormalige keten komt nog wekelijks terug, zo blijkt uit cijfers van retail intelligence specialist Accurat. Het bedrijf wijst er ook op dat klantentrouw heel vaak veel meer om locatietrouw gaat dan om merkentrouw. “Supermarkten zien in januari doorgaans minder bezoekers dan in december”, vertelt Bart Muskala, CEO van Accurat. “Dat is traditiegetrouw een uitloper van de vele kerst- en eindejaarsinkopen in de maand december. Het is het geval voor alle supermarktspelers in ons land, buiten voor de nieuwe Intermarché by Mestdagh-winkels, waar het aantal bezoeken met 17,5% steeg in vergelijking met een maand eerder."