
Delhaize
Delhaize
De economische inspectie is een onderzoek gestart naar een kassaprobleem bij Delhaize. De supermarktketen rekent klanten producten aan die ze niet gekocht hebben.
De economische inspectie is een onderzoek gestaart naar aanleiding van kassaproblemen bij supermarktketen Delhaize. Klanten betalen in sommige gevallen tot tientallen euro’s te veel, blijkt uit onderzoek van VRT Radio 2. Een dame getuigde daar hoe ze een blik Zwan-worsten kocht en daarbovenop een bak trappist ter waarde van bijna 50 euro aangerekend kreeg. Een maand later kreeg ze opnieuw een extra product aangerekend: ze kocht handzeep en kreeg een niet-gekocht varkenshaasje aangerekend. Het probleem is er al sinds september vorig jaar. Delhaize stelt dat het euvel ontstaan is door een software-update van zijn kassasysteem, die niet zomaar kan teruggedraaid worden. Het probleem doet zich voor als de kassa’s een product scannen met zowel een QR-code als een streepjescode en beide codes naast elkaar staan. Dan plaatst de software soms een willekeurig product uit het assortiment op de rekening. Delhaize werkt naar eigen zeggen hard aan een oplossing en zegt de getroffen klanten te zullen vergoeden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?