In 2018 zette de groei bij DPDgroup zich door, met een omzet 7,3 miljard euro, goed voor 30% van de door Groupe La Poste's gerealiseerde omzet, die in hetzelfde jaar steeg tot 24,7 miljard euro. In vergelijking met 2017 realiseerde DPDgroup in 2018 een verkoopgroei van 8% (een stijging van 8,6% bij gelijke parameters en wisselkoersen). In België behaalde het bedrijf een groei van 23%.

Dit resultaat werd behaald door een toegenomen volume (+7%) vergeleken met 2017 waardoor het totaal aantal geleverde pakjes wereldwijd 1,3 miljard bedroeg, inclusief een record aantal van 9 miljoen geleverde pakjes op Cyber Monday.

De Europese markt groeit nog steeds en dit onder impuls van het b2c segment dat de voorbije jaren constant sterk presteerde. DPDgroup vertrouwt op een eigen hybride b2b-b2c netwerk. Het b2b aandeel vertegenwoordigt nog steeds 59% van het totale volume van de groep, terwijl het B2C aandeel van DPDgroup in Europa een groei van 16% kende.

Tweede grootste Europese netwerk

In enkele jaren tijd werd DPDgroup één van de belangrijkste spelers op de Europese CEP (Courier Express Parcel) markt en groeide het bedrijf uit tot het tweede grootste Europese netwerk voor pakjesleveringen, doordat het in de meeste landen een sterke marktpositie wist te verwerven. DPDgroup dat aanwezig is in 23 landen, kende een opmerkelijk sterke toename in de verkoop in België (+23%), Polen (+20%), Ierland (+17%), Nederland (+16%), Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk (+9%).

De groei van DPDgroup kwam tot stand in een uiterst uitdagende marktomgeving: extra beperkingen om pakjes te leveren in stadscentra, een nijpend tekort aan chauffeurs, en bijgevolg een toename van de kosten, vooral in Duitsland. Deze uitdagingen gelden natuurlijk voor alle spelers op de CEP-markt in bijna elk Europees land.