Ontdek de hoogtepunten van de eerste dag van Gondola Days.

Yvan Verougstraete (ceo Medi-Market) legde als eerste spreker de lat meteen heel hoog voor Gondola Days. Zijn boodschap: consumenten willen veranderen en willen meer lokaal en ethisch consumeren, maar met goede wil alleen komen we er niet. Er moet een nieuw speelveld gecreëerd worden, zowel door politiek als door bedrijven. Die laatste moeten nadenken over hun businessmodel, over de manier waarop ze groei nastreven.

Jean-Jacques Walravens (International Crisis Manager) gaf aan dat uit vorige crisissen bleek dat slechts 9% van de bedrijven er sterker uit komen. De ondernemingen die het verschil maken zijn degenen die investeren in R&D, innovatie en marketing. Het komt er dus op aan te durven en niet bang te zijn van risico.

Anthony Wijnen (Salesforce) legde de nadruk op de rol van technologie. “Elke winkel moet een soort van technologiebedrijf worden, dat Artificiële Intelligentie gebruikt om zijn service te verbeteren.” Jonathan Hertog(Delhaize) voegde daaraan toe dat retailers nog zoeken naar manieren om de digitale ervaring naar het verkooppunt te brengen. Een uitdaging voor de toekomst.

Sebastiaan Buchholtz (Nielsen België) gaf aan dat A-merken het tijdens de crisis haalden van private label producten. Hij gaf ook een opmerkelijk cijfer mee: sinds de start van de crisis groeide de FMCG-sector in ons land met 1,1 miljard euro. 

Scott McKenzie (Nielsen) zorgde voor een hoogstaande finale van de eerste dag van Gondola Days: hij gaf aan dat door de economische crisis mensen conservatiever zullen worden in hun aankoopkeuzes. Prijs wordt belangrijk, maar tegelijk blijven mensen het belangrijk vinden om zichzelf en hun gezin te verwennen. Voor merken komt het er op aan om zich te herpositioneren en hun verkoopargumenten aan te passen aan de nieuwe noden sinds de corona-crisis.

Gondola Days

Bent u benieuwd naar de andere sprekers van Gondola Days? Schrijf u dan nog snel in!

Klik hier!
Gondola Days