De inwoners van Villeneuve-d’Ascq, een kleine stad vlakbij Rijsel, kunnen voortaan terecht in een gloednieuw concept van Decathlon. De naam: DX.

Het concept van 800 vierkante meter werd deze maand gelanceerd en biedt enkele schoenen en kousen voor kinderen, een aanbod dat in de toekomst nog verder zal evolueren. Decathlon DX is een modulair opgezette winkel, die mee evolueert met het publiek en de seizoenen. In de winter zal de winkel ook mutsen en handschoenen aanbieden. Decathlon DX is meer dan een klassieke winkel gericht op het digitale. De prijzen worden op elektronische etiketten afgebeeld, terwijl het plafond is uitgerust met een RFID-lezer, bedoeld om informatie door te sturen. Het concept zal bijgestuurd worden op basis van de verwachtingen en de feedback van het publiek. Er zullen ook DIY-ateliers georganiseerd worden. “Wij hebben het concept bedacht naar aanleiding van de corona-crisis”, zegt Charles Felgate, één van de bedenkers van Decathlon DX. Om producten te kunnen aankopen, moet je lid zijn. Op dit moment is het niet duidelijk of het concept ook in België zal ontwikkeld worden.