De grote merken kennen momenteel in het algemeen een gunstigere periode. Dankzij een sterk financieel resultaat blijft

Henkel met een positief eindresultaat verrassen. Alhoewel de omzet 5% daling kende, doet de afdeling consumptieproducten het redelijk goed bij Henkel (die eveneens lijmen e.a. aan de autoindustrie levert !). Daarnaast realiseert Danone een netto winst die stijgende is t.o.v vorig jaar; Dit jaar was goed voor 932 miljoen euro netto winst tov 879 miljoen euro vorig jaar. Naast uitzonderlijke resultaten (enkele desinvesteringen ) en financiële resultaten (een interessante conversiegraad van enkele valuta) kende de omzet van de babyvoeding een mooie groei: +9% verkoop. Dit is in de huidige economische context de moeite waard, en ligt in mijn met de strategische ontwikkelingen die Danone voerde: Danone nam in 2007 Numico over, welbekend van de Olvarit babyvoeding. De hoofdactiviteit van Danone, verse melkproducten, kende echter een daling van 0,3%. Door de prijzen te dalen van haar consumptieproducten tracht Danone de verkoop in volume op peil te houden. Pierre André Térisse, financieel directeur van Danone: "We zijn goed op weg om onze resultaten te doen groeien, eerder door onze verkoop in volumes te doen groeien, dan door onze marges te doen groeien."