- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Van donderdag 6 tot en met zaterdag 8 november is het Dag van de Webshop XL. Tijdens de driedaagse actie, die opgezet is om het Belgische e-commercelandschap te promoten, bieden meer dan 300 Belgische webshops exclusieve promoties aan.
Het is al de vierde editie van de Dag van de Webshop, maar dit jaar is een driedaagse XL-editie, omdat klanten voor grote aankopen tijd nodig hebben. “Als zij bijvoorbeeld donderdag zien dat er kortingen zijn op een zetel, willen zij eerst overleggen met hun partner”, klinkt het bij de organisatie.
Het initaitief wordt ondersteund door onder andere PostNL, BeCommerce en Comeos. “Wij steunen dit initiatief om twee redenen: de diversiteit aan winkels die deelnemen en de positieve aandacht voor online handel”, vertelt Dominique Michel (CEO van Comeos). “Zowel hele grote als kleine eenmanszaken nemen deel. Ondertussen groeide het aantal deelnemers van 200 vorig jaar tot maar liefst 300 dit jaar.”
De Dag van de Webshop wil de Belgische webwinkels in de verf zetten. Dat de consument Belgische internetshops lust, blijkt uit de jaarlijkse e-commercestudie van Comeos. Daaruit bleek dat maar liefst 43% van de consumenten liever bij een Belgische webshop koopt. “Reden genoeg om onze Belgische webshops in de kijker te zetten”, besluit Dominique Michel.
Klanten die zich via www.dagvandewebshop.be registreren, ontvangen een overzicht van alle webshops die deelnemen aan de actie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?