Op 24 april lanceerde Digicommerce, een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele 'Click & Collect' oplossingen, het eerste online bestelplatform in België voor de ramadan. In een maand tijd registreerden maar liefst 13.000 gebruikers zich op het portaal.

Zoals we eerder al aankondigden, lanceerde Digicommerce, een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele 'Click & Collect' oplossingen, op 24 april het eerste online bestelplatform in België voor de ramadan. Sindsdien hebben zo’n 13.000 gebruikers die meededen aan de ramadan hun boodschappen kunnen doen zonder fysiek contact. Het globale aantal gebruikers van de twee applicaties van het bedrijf: Rapidle en commande-ramadan.be, kende sinds 12 maart een stijging met 153%. 

Ook het totale aantal orders steeg over dezelfde periode met 104%, evenals het gemiddelde winkelmandje (+24%). De totale omzet van beide applicaties is tussen 12 maart en 18 mei gestegen van 1.012.000 naar 2.559.000 euro. Dat was vooral te danken aan de slagers, die hun online verkoop met 824% zagen stijgen, gevolgd door bakkers (+136%) en frietkoten (+78%).

"In twee maanden tijd is het totale aantal bestellingen meer dan verdubbeld: van 46.920 naar 95.940 orders. Niet minder dan 44.280 gebruikers gebruiken nu de twee Digicommerce portalen, een toename van 20.170 consumenten sinds 12 maart", verklaart het bedrijf. “De lockdownmaatregelen hebben ervoor gezorgd dat onze applicaties, waarbij mensen hun producten kunnen ophalen zonder fysiek contact, nog meer gebruikt werden. Het is een win-win oplossing voor zowel de lokale buurtwinkels als voor de gebruikers van onze twee online besteloplossingen, Rapidle en commande-ramandan.be", voegt Ismaël Mhand, CEO van Digicommerce Benelux, er nog aan toe. "Hoewel het platform nog maar een maand geleden gelanceerd is, vinden de consumenten het een geschikt alternatief in deze lockdownperiode en handelaars verminderen zo de druk op hun omzet door te zorgen voor een duurzame stroom van activiteiten.”