Digicommerce, een bedrijf dat gespecialiseerd is in mobiele 'Click & Collect' oplossingen, lanceert het eerste online bestelplatform in België voor de Ramadan. Vanaf vrijdag 24 april kunnen moslims veilig online hun boodschappen doen en afhalen tijdens de Ramadan.

Dankzij www.commande-ramadan.be zullen consumenten die meedoen aan de Ramadan in deze crisisperiode veilig hun boodschappen kunnen doen. Het initiatief is er gekomen in samenwerking met Karama Solidarity, de belangrijkste vzw voor Noord-Zuidsamenwerking van moslims in België.  110 voedingswinkels zijn al aanwezig op het platform. Bovendien zal 20% van de verkoopopbrengsten van het platform worden gedoneerd aan de strijd tegen Covid-19.

Concreet laat de site consumenten toe om hun boodschappen in alle veiligheid te komen afhalen. Vanaf vrijdag 24 april, het begin van de Ramadan, kunnen ze hun bestellingen online plaatsen en drukke wachtrijen vermijden, en dat terwijl de veiligheidsmaatregelen gerespecteerd worden. Voedingswinkels kunnen op hun beurt dan weer de druk op hun omzet verminderen en zorgen voor een continue stroom van activiteiten.

Zoeken per stad

Klanten hebben de mogelijkheid om te filteren per stad, waardoor ze snel hun lokale handelaars en de bijhorende webshop vinden. Het platform vereenvoudigt ook de customer journey en stimuleert lokale consumptie. Bovendien kunnen klanten producten zowel aan huis laten bezorgen of ze zelf afhalen in een afhaalpunt.

"De Ramadan periode wordt gekenmerkt door een duidelijke toestroom in de voedingswinkels en door de aankoop van basisproducten, die vaak op hetzelfde moment van de dag wordt gedaan. Het leek ons vanzelfsprekend om een gratis digitale oplossing aan te bieden, die in staat is om consumenten en retailers in deze specifieke periode te ondersteunen, om te voorkomen dat het evenwicht tussen vraag en aanbod wordt verstoord", verklaart Ismaël Mhand, CEO van Digicommerce Benelux.

"Dankzij de ingezamelde donaties hebben we drie ademhalingstoestellingen geschonken aan het UMC Sint-Pieter en gaan we, in samenwerking met lokale organisaties, 600 maaltijden verdelen in Brussel tijdens de Ramadan. Het bedrag dat Digicommerce in april heeft gedoneerd, zal ons in staat stellen om onze inspanningen om de meest kansarme mensen te helpen, voort te zetten door middel van onze actie SOS Covid-19", voegt Ahmed Bouziane, CEO van Karama Solidarity, er nog aan toe.