Burberry
-
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
-
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
-
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Burberry
Het Britse luxemerk Burberry boekte een omzetgroei van maar liefst 18% in het afgelopen trimester tegenover een jaar eerder. Vooral de Chinese markt scoorde goed, in tegenstelling tot Noord- en Zuid-Amerika, waar de verkoop opnieuw daalde.
Burberry is het eerste kwartaal van zijn nieuwe boekjaar (dat eindigde op 1 juli) goed gestart. Het bedrijf wist zijn omzet te doen stijgen met 18% tot 589 miljoen pond (685 miljoen euro). De meeste regio's deden het goed. Zo steeg de verkoop in Japan bijvoorbeeld met 44% en in Europa met 17%, vooral dankzij het toerisme. Het beste resultaat behaalde het bedrijf in China, waar het wegvallen van de coronamaatrdegelen zorgde voor een omzetgroei van 46%. In Noord- en Zuid-Amerika kon het luxemerk de negatieve spiraal die het vorige kwartaal heeft ingezet, niet keren. De omzet daalde er namelijk met 8%. Al werd dit resultaat gecompenseerd door de positieve cijfers in andere regio's. Voor de rest van het boekjaar bevestigt Burberry zijn eerdere prognose van een lage dubbelcijferige groei.
Monoprix Waterloo: een verleidelijke en onderscheidende stadswinkel
Kan ik de baas spreken? Spar Lamot: een stadswinkel, maar dan net iets anders
Dossiers: drinks, bier, alcohol, gezouten snacks, kaas ...
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?