Het Britse luxemerk Burberry boekte een omzetgroei van maar liefst 18% in het afgelopen trimester tegenover een jaar eerder. Vooral de Chinese markt scoorde goed, in tegenstelling tot Noord- en Zuid-Amerika, waar de verkoop opnieuw daalde.

Burberry is het eerste kwartaal van zijn nieuwe boekjaar (dat eindigde op 1 juli) goed gestart. Het bedrijf wist zijn omzet te doen stijgen met 18% tot 589 miljoen pond (685 miljoen euro). De meeste regio's deden het goed. Zo steeg de verkoop in Japan bijvoorbeeld met 44% en in Europa met 17%, vooral dankzij het toerisme. Het beste resultaat behaalde het bedrijf in China, waar het wegvallen van de coronamaatrdegelen zorgde voor een omzetgroei van 46%. In Noord- en Zuid-Amerika kon het luxemerk de negatieve spiraal die het vorige kwartaal heeft ingezet, niet keren. De omzet daalde er namelijk met 8%. Al werd dit resultaat gecompenseerd door de positieve cijfers in andere regio's. Voor de rest van het boekjaar bevestigt Burberry zijn eerdere prognose van een lage dubbelcijferige groei.