- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Door het grote succes van de Amazon Dash Button, voegt de onlineretailer zo’n 70 nieuwe instant orderknoppen toe aan zijn gamma. Op deze manier kunnen consumenten alledaagse producten bijbestellen nog voor de thuisvoorraad op is. Zo is er onder andere een nieuwe Dash Button voor Doritos, Vitamin Water, Red Bull, Starbucks en zelfs voor het condoommerk Trojan.
Zo’n twee jaar geleden lanceerde het Amerikaanse e-commercebedrijf ‘Amazon Dash’, een selfscan-apparaat waarmee de consument boodschappenlijstjes kan maken door producten in te scannen of in te spreken. Amper een jaar later werd het revolutionaire apparaat al vervangen door de Dash Button: een knop die met een simpele druk producten via Amazon bestelt.
Het aantal bestellingen via de instant orderknop steeg de afgelopen drie maanden met een forse 75%, zo wordt er elke minuut een bestelling geplaatst via de Dash Button. Daarom besloot Amazon zijn merkenaanbod te verdrievoudigen en zo’n 70 merken aan de line-up toe te voegen. Alledaagse producten zoals koffie (Starbucks), snacks (Doritos) en toiletpapier (Angel Soft) zijn vanaf nu dus ook verkrijgbaar via een simpele druk op de Dash Button.
Elke Dash Button wordt gelinkt aan een door de consument geselecteerd product. Hierna kan de button op een strategische plek in huis geplaatst worden, bijvoorbeeld op de koffiemachine of vaatwas zodat hij via een simpele druk op de knop zijn thuisvoorraad weer kan aanvullen. Wordt het lichtje op de knop groen? Dan is de bestelling geplaatst. Via de Amazon-app kan de consument overigens bestellingen bevestigen, annuleren of tracken en de Dash Buttons beheren.
Aan een Amazone Dash Button hangt een prijskaartje van $4,99 (omgerekend zo’n €4,40), wat wordt meteen omgezet in krediet wanneer de consument voor de eerste keer een bestelling plaatst via de knop. Verder moet de consument in het bezit zijn van een Amazone Prime-account, waar hij jaarlijks $99 voor betaalt. Dit account garandeert echter wel dat bestellingen, van welke omvang ook, binnen de twee dagen voor de deur op de stoep staan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?