Wie zijn huishoudboodschappen via de Franse webshop van Amazon koopt, kan meer dan 15% procent besparen in vergelijking met de Belgische supermarkten. Dat blijkt uit een steekproef van zakenkrant De Tijd.
De meeste consumenten grijpen steeds terug naar een vertrouwde shampoo, wasproduct of koffiepads. Wie bij Amazon een abonnement neemt op minstens 5 producten uit het non-food assortiment krijgt een korting van 15%. Klanten die dan weer minder dan 5 producten op hun vaste boodschappenlijst hebben staan, krijgen 5% korting. De frequentie van levering kan op voorhand vastgelegd worden. Dit kan variëren van één keer per maand tot minimum om de zes maanden. Wie liever wat meer afwisselt bij zijn aankopen kan de producten in zijn winkelmand aanpassen wanneer hij daar zin in heeft. Op de koop toe kan het abonnement ook om het even wanneer worden stopgezet.
De Tijd vergeleek de prijzen van de Franse webwinkel met de prijzen van identieke producten bij Delhaize en Colruyt en ontdekte dat het prijsverschil nog groter was dan de beloofde 15%. Amazon zelf heeft in België geen webwinkel, wat het prijsverschil al meteen verklaart. Bij ons liggen de loonkosten en arbeidswetgeving net iets anders dan in Frankrijk, waar producten doorgaans goedkoper zijn. Toch kan je hier in België gerust via de Franse, Engelse of Duitse Amazon-site huishoudelijke producten bestellen. De Nederlandse site heeft de producten voor de abonnementsformule nog niet in zijn assortiment.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?