iStock
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
iStock
De Belgische koffieservicespecialist Miko neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Capriole Coffee Service over, zo liet het bedrijf dat gespecialiseerd is in out-of-home koffie dinsdagavond weten. Hoeveel het betaalde voor de transactie is niet bekend.
Miko verstevigt dankzij deze overname zijn positie in Nederland. Het bedrijf was er namelijk al aanwezig met dochterondernemingen Miko Koffie Service, dat zich vooral focust op de horeca– en sportsector, en Maas koffie, dat zich richt naar grote ondernemingen en instellingen. Capriole Coffee Service, dat een 60-tal medewerkers telt en een omzet heeft van ruim 12 miljoen euro, is een koffieserviceoperator waarvan het hoofdkwartier gevestigd is in Den Haag. Capriole heeft ook een dochteronderneming in Kampenhout. Net als Miko is Capriole actief in de “out-of-home-koffiemarkt”, met een focus op kantoren, verkoopt of verhuurt het machines en levert het ingrediënten zoals koffie, melk, thee, soep en warme chocolade. “De overname van Capriole in Nederland gebeurt via dochteronderneming Maas, omdat hun activiteiten meer aanleunen bij die van Capriole. De Belgische vestiging zal de rangen van Miko Coffee Service vervoegen, dat in België nationaal actief is vanuit Turnhout, Mechelen en Kuurne”, maakte het bedrijf bekend in een persbericht.
“Deze grensoverschrijdende overname past volledig in onze strategie. Na de overname van de out-of-home activiteiten van Beyers koffie in december vorig jaar, verstevigen we ook nu onze marktpositie in de kantorenmarkt van de Benelux aanzienlijk”, reageert Frans Van Tilborg, CEO bij Miko, dat in 2022 een omzet van 267 miljoen behaalde. Naast de Belgische vestigingen heeft de 200 jaar oude koffiebrander vestigingen in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Polen, Tsjechië, Slowakije en Australië.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?