Bancontact werkt samen met Ingenico Group, wereldleider in geïntegreerde betaaloplossingen, om de Bancontact verder wereldwijd uit te rollen. Op die manier willen beide bedrijven de mobiele shoppingervaring optimaliseren, ongeacht welk mobiel apparaat of welke browser je gebruikt. 

De reeds bestaande mobiele betaaloplossing van Bancontact is nu wereldwijd beschikbaar als onderdeel van Ingenico Collect. Door de applicatie te lanceren op de massamarkt willen beide bedrijven een complete winkelervaring bieden aan de consument en hem rechtstreeks doorverbinden naar de website of applicatie van de handelaar. 

Wanneer je de QR-code van een product scant, word je doorverwezen naar de applicatie, waar je de transactie kan bevestigen door je geheime pincode in te voeren. Dankzij de applicatie moet je dus geen kaart of kaartlezer meer gebruiken en kan je in slechts enkele handelingen een transactie bevestigen, ongeacht welk mobiel apparaat of browser je gebruikt. Door verschillende betaalmethodes aan te bieden via één enkel contract kunnen handelaars hun financieel en operationeel beheer vereenvoudigen. Op die manier wil het bedrijf handelaars helpen hun inkomsten op te schroeven. De app is beschikbaar voor Android, iOS en Windows Phone. Intussen hebben al zo'n anderhalf miljoen Belgen de app geïnstalleerd.

“Rekening houdend met het groot aantal betrokken handelaars tilt Ingenico Payment Services met de Bancontact-app mobiele betalingen naar een nieuw niveau”, zegt Kris De Ryck, CEO van Bancontact MisterCash Company. “Als gerenommeerd Belgisch betaalmerk willen wij de consumenten een vlotte digitale winkelervaring bieden ongeacht het type apparaat dat ze gebruiken, zij het een PC, tablet of smartphone. Dankzij onze samenwerking met Ingenico Payment Services kunnen wij dit product op grote schaal aanbieden ten behoeve van onze handelaars en klanten.”