Annick Vincenty wordt de nieuwe CEO bij Alken-Maes, het Belgische dochterbedrijf van Heineken. Een primeur, want zij wordt zo de allereerste vrouwelijke CEO van het bedrijf. Annick Vincenty neemt de fakkel over van Edwin Botterman die terugkeert naar Brasseries de Bourbon.

Annick Vincenty ging in 1998 bij Heineken aan de slag en bekleedde er verschillende Marketing en Commerce functies, voornamelijk gericht op innovatie, brand management en digitale transformatie. Vanaf 2013 was zij Marketing Director voor Heineken in haar thuisland Frankrijk, waar ze een groot portfolio aan lokale en internationale merken ontwikkelde. Zo zorgde Annick Vincenty voor de sterke groei van Affligem en Mort Subite op de Franse markt. Maar nu gaat ze nog een stap verder en wordt ze de allereerste vrouwelijke CEO van het bedrijf. Ze volgt daarmee Edwin Botterman op die in 2016 aantrad en nu terugkeert naar Brasseries de Bourbon op La Réunion, waar hij eerder al van 1998 tot 2002 werkzaam was. 

“Onder het leiderschap van mijn voorganger Edwin heeft Alken-Maes aangeknoopt met winst", reageert de nieuwe topvrouw. "Op een krimpende, uitdagende Belgische biermarkt slaagde Alken-Maes er de afgelopen jaren in om te groeien. Er werd geïnvesteerd in onze mensen en in de productiecapaciteit. Ook de merken hebben vooruitgang geboekt, denk daarbij aan de nationale lancering van Cristal en Maes 0.0%. Met Hapkin eisen we onze plaats op in het segment van de speciaalbieren. Strongbow verovert volop het apéro-moment terwijl Desperados uitgroeide tot het party brand bij uitstek. Mort Subite en Affligem zijn meer dan ooit de fundamenten van onze export. Dankzij onder meer de recente fusie op 1 juli 2019 van Brouwerijen Alken-Maes met Cidrerie Stassen en Mouterij Albert steunt Alken-Maes op drie robuuste pijlers. Wij zijn klaar voor de toekomst."