Amazon opent later dit jaar zijn allereerste fysieke modewinkel: Amazon Style. Die is uitgerust met de nieuwste technologie om de shoppingervaring naar een hoger niveau te tillen.

Amazon zet een volgende stap om zijn positie op de fysieke retailmarkt te verstevigen: binnenkort zal de e-commercegigant namelijk zijn eerste fysieke modewinkel met kleding, accessoires en schoenen voor zowel mannen als vrouwen openen in Los Angeles. De nieuwe winkel: Amazon Style, wordt geen standaard verkooppunt. Het zal uitgerust zijn met de laatste technologische snufjes waarmee de e-commercereus shoppen naar een hoger niveau hoopt te tillen en zijn klanten een nog persoonlijkere service wilt aanbieden. 

Hoe werkt het?

Bij Amazon Style speelt de Amazon Shopping-app de hoofdrol. Klanten die in de kledingwinkel rondsnuisteren kunnen meer informatie opvragen over een item dat hun interesseert door de bijhorende QR-code te scannen via de app. Vervolgens krijgen ze meer info over de maten, kleuren, extra productdetails of zelfs algemene klantenbeoordelingen. Als ze een item willen passen of het direct willen kopen kunnen ze dat via één klik op de knop direct naar de paskamer of de kassa laten sturen. Het shoppen stopt trouwens niet in de paskamer: via een touchscreen kunnen klanten door de rest van het assortiment scrollen en aanduiden of ze een andere maat van een bepaald item wensen en welke artikels ze nog meer willen passen. Die worden direct door medewerkers gebracht.