Amazon opent later dit jaar zijn allereerste fysieke modewinkel: Amazon Style. Die is uitgerust met de nieuwste technologie om de shoppingervaring naar een hoger niveau te tillen.
Amazon zet een volgende stap om zijn positie op de fysieke retailmarkt te verstevigen: binnenkort zal de e-commercegigant namelijk zijn eerste fysieke modewinkel met kleding, accessoires en schoenen voor zowel mannen als vrouwen openen in Los Angeles. De nieuwe winkel: Amazon Style, wordt geen standaard verkooppunt. Het zal uitgerust zijn met de laatste technologische snufjes waarmee de e-commercereus shoppen naar een hoger niveau hoopt te tillen en zijn klanten een nog persoonlijkere service wilt aanbieden.
Bij Amazon Style speelt de Amazon Shopping-app de hoofdrol. Klanten die in de kledingwinkel rondsnuisteren kunnen meer informatie opvragen over een item dat hun interesseert door de bijhorende QR-code te scannen via de app. Vervolgens krijgen ze meer info over de maten, kleuren, extra productdetails of zelfs algemene klantenbeoordelingen. Als ze een item willen passen of het direct willen kopen kunnen ze dat via één klik op de knop direct naar de paskamer of de kassa laten sturen. Het shoppen stopt trouwens niet in de paskamer: via een touchscreen kunnen klanten door de rest van het assortiment scrollen en aanduiden of ze een andere maat van een bepaald item wensen en welke artikels ze nog meer willen passen. Die worden direct door medewerkers gebracht.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?