Jean-Marc van Cutsem had het er al over in het interview dat we in september met hem hadden: Delitraiteur telt tegenwoordig drie winkels in de regio van Parijs. Begin maart nodigde de keten de pers uit om ter plaatse te komen verifiëren waarin de Franse verkooppunten overeenkomen en verschillen van de Belgische vestigingen.

Een Belgisch concept dat zich inplant in Parijs, dat hoor je niet vaak. Een uitstekende reden dus om ter plaatse te gaan kijken hoe de keten het er vanaf brengt bij onze zuiderburen. De formule gaat trouwens niet echt prat op zijn oorsprong. Het assortiment werd aangepast aan de lokale behoeften. Paradox: in de Franse hoofdstad waar speciale bieren zeer populair zijn, brengt Delitraiteur een assortiment van 50 tot 60 soorten bieren waaronder heel wat van Belgische bodem. Dat is heel wat meer dan in de Belgische winkels, merkt marketingdirecteur Alexandre Terlinden op. Delitraiteur telt vandaag drie vestigingen in de regio van Parijs. Ze zijn allemaal verschillend.

Lees verder in Gondola Magazine maart 2011