Aldi Süd en Aldi Nord willen hun krachten bundelen. Niet alleen door de fusie van hun huismerken in Duitsland, maar ook via gezamenlijke campagnes. En dat laatste is bij deze een feit. De hard discounter stelde recent zijn gemeenschappelijke digitale campagne voor rond het thema ‘Aldi-prijs’ die zich vooral richt op jongeren. 

Humor is het centrale thema in de eerste campagne die Aldi Süd en Aldi Nord samen lanceren. “Vandaag net als vroeger alles tegen een Aldi-prijs”, klinkt het refrein in de muziekclip. In de video die meer dan twee minuten duurt zien we verschillende consumenten die trots poseren naast Aldi-producten of die hun boodschappen bij de hard discounter doen.  

Rapper Daniel Hernandez (nee, niet de Amerikaanse rapper Tekashi69 die in de gevangenis zit, maar op zich wel een ludieke verwijzing voor de jeugd) loodst kijkers door het verleden en het heden en herinnert hen eraan dat Aldi altijd de marktleider is geweest wat de prijs betreft.

De campagne is trouwens niet enkel digitaal te bewonderen. Op 9 en 10 augustus werd de clip ook in 12 grote steden, verspreid over heel Duitsland, getoond. Daarbij ging het om de volgende steden: Dortmund, Hamburg, Berlijn, Leipzig, Essen, Bremen,München, Düsseldorf, Frankfurt, Bonn, Stuttgart en Keulen.