iStock
Exclusief
iStock
Of het nu gaat om het aanpassen en coördineren van hun prijzen, een efficiënter personeelsbeheer of het stroomlijnen van de werking van hun magazijnen, steeds meer retailers maken gebruik van platforms die worden aangedreven door data en artificiële intelligentie. Shankar Narayanan, president and global head retail bij Tata Consultancy Services (TCS), neemt voor ons deze technologische ontwikkelingen onder de loep.
Torenhoge inflatie, lage koopkracht, personeelstekorten, onder druk staande marges... De huidige situatie in de retail is op zijn zachtst gezegd gespannen. Shankar Narayanan, president and global head retail bij Tata Consultancy Services (TCS), is het daarmee helemaal eens. “De grootste uitdaging waarmee bedrijven over de hele wereld tegenwoordig worden geconfronteerd, is de onvoorspelbaarheid van hun bedrijfsomgeving, of het nu gaat om verstoringen van de toeleveringsketen, veranderende consumentengewoonten, geopolitieke kwesties of inflatiedruk”, vertelt hij, terwijl hij ook nog het gegeven van de toegenomen eisen inzake duurzaamheid aan dat lijstje toevoegt. “Investeren in groei en innovatie op lange termijn, en dat zonder de financiën op korte termijn te verstoren, is eveneens een voortdurende uitdaging”, vervolgt onze gesprekspartner, wiens bedrijf een van 's werelds grootste leveranciers van IT-diensten, consulting en technologische oplossingen voor bedrijven is.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?