
iStock
iStock
De lente is begonnen en zo hopelijk ook het mooie weer. Tijd dus om met z’n allen volop ijsjes te gaan eten. Maar wat zijn de belangrijkste trends voor het komende ijsjesseizoen? Een overzicht.
Uit een rondvraag bij verschillende spelers op de markt blijkt dat verwennerij nog steeds de belangrijkste trend is binnen de ijscategorie. En daar kunnen de stijgende prijzen niks aan veranderen. De reden is niet ver te zoeken. “Mensen hebben meer stress dan ooit en zoeken troost in verwennerijen, waarbij ijs een topcategorie is. Bovendien blijft ijs een categorie waar consumenten graag nieuwe smaken, texturen, formaten … ontdekken”, verduidelijkt Jasmijn Koot, brand & portfolio manager Mars Ice Cream bij Mars Benelux. “De smaak blijft de belangrijkste factor”, vult Hanne Poppe, woordvoerster bij Colruyt Group, aan. “Klanten maken bewustere keuzes maar als ze voor indulgence kiezen gaan ze graag all the way.” Dat heeft onder meer IJsboerke maar al te goed begrepen: speciaal voor zijn 90ste verjaardag lanceert het zijn nieuwe Frisko Karamello, een mix van vanille-ijs, gezouten karamel, een laagje karamelchocolade en crunchy koekjes.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?