De winnaar van de Gouden Tavola Retail 2014 is het Nederlandse Enrico met zijn regendruppelvormige pepertjes. Ook R&D Food Revolution viel in de prijzen.
De Gouden Tavola is de wedstrijd onder de exposanten van Tavola, de vakbeurs die volgende maand in Kortrijk plaatsvindt, en de meest innovatieve nieuwe producten beloont. Uit 95 inzendingen werden 59 finalisten gekozen door de jury, die samengesteld is uit aankopers van retail-, speciaalzaken en catering, chefs, leden van de pers en specialisten in productontwikkeling,
In de categorie retail (product voor verkoop in zelfbediening) won de firma Enrico uit Amsterdam met het product “Regendruppels”. “De jury was absoluut aangenaam verrast door dit mooi ogende pareltje. Dit kleine pepertje vindt zijn oorsprong in het amazone regenwoud in Zuid-Amerika, de vorm en smaak zijn uniek. De vorm lijkt op een regendruppel en is daardoor fantastisch als garnering in salades, amuses en ijscoupes.”, klinkt het.
De eerste nominatie voor de Gouden Tavola Retail gaat naar de firma Nikita voor het product Spreadable FRNDS, een verse zuivelspread met groentensmaak. De tweede nominatie werd toegekend aan de firma Le Larry voor het product Chevre Entrée, een warm geitenkaasje op een bedje van zuiderse groenten met diverse toepassingen.
De firma R&D Food Revolution won zowel in de categorie Traiteur alsFoodservice de hoofdprijs met respectievelijk Cheese Bread (5 verschillende soorten brood voor bij kaas) en Tasty Bites (een origineel en prikkelend borrelhapje).
Tavola gaat door van 16 t.e.m. 18 maart 2014 in Kortrijk Xpo. Lees meer over nieuwe producten op de beurs in de Gondola van februari. Nog niet geabonneerd? Klik hier!
L’inscription nous permet d’adapter nos contenus à nos lecteurs. En quelques clics seulement, vous pouvez profiter de tous les avantages :
Accès à tous les articles d’actualité Gondola
Lire jusqu’à 3 articles Plus gratuits par mois
Recevoir la newsletter exclusive de Gondola
Possibilité de vous inscrire aux formations de Gondola Academy et aux événements de Gondola Society
À la une - Réapprendre le retail à zéro : comment Rami Baitiéh a relancé Morrisons
Numéro 300 : “Gondola doit aider à comprendre le présent et à façonner l'avenir”
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: