-
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
-
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
-
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vanaf deze zomer zal betalen met de smartphone bij de meeste winkels mogelijk worden. Worldline rolt de komende maanden immers de mobiele betaaloplossing SmartPay uit op grote schaal.
Vandaag zijn zo’n 130 grote winkels uitgerust met SmartPay, de mobiele betaaloplossing van Worldline. Daarmee betalen kan nu al in alle winkels van Krëfel en A.S.Adventure, bij Inno in Brussel en enkele winkels van Delhaize. De komende maanden zal de dienst uitgerold worden en ook mogelijk zijn bij JBC, Quick, Decathlon, Menatam (Kitchen Market), Veritas, alle andere winkels van Inno en Delhaize en vele andere winkels in heel het land. Mobiel betalen kan eenvoudig via de Bancontact-app en de mobile banking-apps van Belfius, KBC en ING. Zo is betalen via smartphone eenvoudig en ook toegankelijk voor iedereen.
“SmartPay is de betaaloplossing die het voor de handelaren mogelijk maakt om op een zeer eenvoudige manier mobiele betalingen te aanvaarden in de winkel”, zegt Wordline in een persbericht. Ook kleine winkeliers krijgen deze zomer de activatie van SmartPay gratis op de betaalterminal. De transactiekosten voor mobiel betalen zijn dezelfde als de prijzen voor betalen met de kaart. Deze zomer genieten handelaren bovendien een promotie met 4 maanden gratis transacties onder de 5 euro.
Comeos, de sectororganisatie van de Belgische retail, reageert tevreden. “Dankzij SmartPay zullen klanten over een extra mogelijkheid beschikken om elektronisch te betalen. Het systeem laat toe om via een app te betalen met de smartphone en is beschikbaar voor iedereen die Bancontact heeft. Hierdoor zullen de cashbetalingen verder afnemen. Voor ons is het wel cruciaal dat de kost voor de handelaar niet hoger is dan de kost bij een klassieke kaartbetaling”, zegt CEO Dominique Michel. “SmartPay is dus een sprong vooruit. Maar wij hopen op termijn te kunnen evolueren naar één elektronische portefeuille per klant”, zegt de Comeos-topman nog.
A la une : Self-scan, malédiction ou bénédiction ?
Photo-reportage : Le meilleur du Sial
Dossiers : Plats fromagers, desserts lactés, plats préparés, rayon ethnique, aides culinaires, baby food & care, papier-toilette
Vous voulez tout savoir sur l'actualité du secteur (Magazine), nos événements (Society) ou nos formations (Academy)?
Abonnez-vous à nos newsletters: