iStock
Exclusief
iStock
Zalando heeft voor het derde kwartaal een aangepaste winst voor rente en belastingen (adjusted EBIT) van €23,2 miljoen aangekondigd, ondanks een omzetdaling van 3,2% en een daling van het bruto goederenvolume (GMV) van 2,4%.
Dit betekent een stijging van de EBIT met 72% ten opzichte van vorig jaar. Voor Zalando bevestigt dit derde kwartaal de positie van het bedrijf in de Europese e-commerce voor mode en lifestyle. Het bedrijf bevestigt zijn prognoses voor het hele jaar, maar herziet zijn volume- en omzetcijfers in afwachting van aanhoudende druk op de vraag voor de rest van het jaar. Tegelijkertijd profiteert Zalando van zijn nieuwe strategische initiatieven voor toekomstige groei, waaronder de introductie van een luxe boetiekachtige ruimte in de Fashion Store, die luxemerken controle geeft over hun uiterlijk en imago, waardoor het Zalando-platform een impuls krijgt. Tot de laatste ontwikkelingen van het merk behoort ook de recente lancering van de 'Stories on Zalando'-ervaring op 14 september, die klanten gepersonaliseerde content biedt via visuele formats waarmee ze trends in mode en cultuur kunnen ontdekken. De nieuwe ervaring werd gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety, een wereldwijd mode- en lifestyle mediamerk waarin Zalando vorig jaar ook een meerderheidsbelang verwierf. Zalando lanceerde vorige maand ook het B2B-merk ZEOS, kort voor Zalando E-commerce Operating System, waarmee mode- en lifestylemerken en retailers hun activiteiten in heel Europa op één uniform platform kunnen beheren.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?