Zalando
Exclusief
Zalando
Zalando wil zijn klanten nog meer inspireren en lanceert daarom een nieuw visueel format in samenwerking met het mode- en lifestyleplatform Highsnobiety: Stories. Dat zijn onder andere korte video’s waarin consumenten inspirerende mode- en cultuurtrends kunnen ontdekken.
Klanten inspireren, dat is het doel van het nieuwe visuele format ‘Stories’ dat Zalando vandaag lanceert in samenwerking met Highsnobiety, een Duits mode- en lifestyleplatform dat draait rond storytelling. Stories dat zijn onder andere korte video’s van 1 à 2 minuten waarin culturele trendsetters, stijlexperts, bekende merken, artiesten en andere talenten consumenten inspireren met modecontent, nieuwe trends, bredere culturele perspectieven en nog veel meer. Het idee ontstond een jaar geleden toen Zalando een meerderheidsbelang nam in Highsnobiety. “Uit intern onderzoek bleek dat consumenten bij Zalando vooral op zoek zijn naar inspiratie. Daarom hebben we onze krachten gebundeld met Highsnobiety zodat we onze retailexpertise kunnen koppelen aan hun kennis over storytelling en nieuwe content formats om op die manier onze klanten nog meer te inspireren. En dat resulteerde uiteindelijk in Stories op Zalando, dat sinds vandaag terug te vinden is in een speciale content hub en via verschillende interactiepunten op de website, app en socialmediakanalen van Zalando”, vertelt Anne Pascual, senior vice president product design bij Zalando.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?