Zalando heeft tijdens het derde kwartaal van 2019 een omzet geboekt van 1,5 miljard euro. Deze groei met 26,7% was onder meer te danken aan een stijging van het aantal bestellingen met 25,4% tot 34,7 miljoen en een recordaantal bezoeken op het platform. Het platform noteerde maar liefst 1 miljard bezoeken tijdens het kwartaal (37% meer dan een jaar eerder). Ook de winstgevendheid ging erop vooruit, al is die hoofdzakelijk te danken aan de Duitstalige markten.

De omzet van de Fashion Store groeide met bijna 27% tot 1,39 miljard euro. Daarvan was 667 miljoen te danken aan de DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) en 731 miljoen aan de rest van Europa. De EBIT van de groep bedroeg 6,3 miljoen, tegenover een fors brutoverlies in het derde kwartaal van 2018. Dat bedroeg toen bijna 39 miljoen. Onder de streep blijft Zalando verlieslatend met een nettoverlies voor de groep van 13,6 miljoen euro (tegen -41,7 miljoen een jaar eerder).

Hoewel de Fashion Store in beide zones in het derde kwartaal van 2018 duidelijk verlies leed (bijna 41 miljoen in totaal), veerde de DACH-zone het afgelopen kwartaal weer op tot een positieve EBIT van 40 miljoen. In de rest van Europa werd een negatieve EBIT van bijna 31 miljoen genoteerd. Het resultaat voor de webwinkel is een brutowinst van 9,5 miljoen.

De divisie Offprice (de outlets en vooral de Zalando Lounge met de flash sales) boekte 3,2 miljoen brutowinst (minder dan de 8 miljoen EBIT van het derde kwartaal van 2018).

Volgens CFO David Schröder is 2019 tot nu toe een uitstekend jaar geweest voor Zalando: “We hebben een sterk derde kwartaal gekend met meer actieve klanten dan ooit.” Voor het hele jaar verwacht hij een omzetgroei tussen de 20 à 25% en een EBIT van 175 à 225 miljoen.