Zalando lanceert nieuw proefproject met Adidas
- Zalando levert pakjes die via Adidas.fr besteld werden aan huis in Parijs
- De bestelling wordt de dag zelf of de dag nadien aan huis geleverd
- Zalando wil ZFS-partners multichannel oplossingen bieden
Exclusief
Zalando en Adidas houden momenteel een gezamenlijk proefproject in Frankrijk. Voor het eerst in zijn geschiedenis levert Zalando producten die niet via Zalando, maar wel via Adidas.fr besteld worden nog dezelfde of de volgende dag aan huis.
Sinds begin deze maand houden Adidas en Zalando samen een proefproject in de regio Parijs dat zo’n 6 à 12 maanden zal duren. Voor de eerste keer in zijn geschiedenis neemt Zalando de belevering van producten op zich die niet via zijn eigen platform, maar wel via de externe site Adidas.fr werden besteld. De producten worden vervolgens de dag zelf of de dag nadien aan huis geleverd. Volgens Zalando werden de eerste pakjes met succes aan huis geleverd. Zo kregen klanten hun bestellingen een pak sneller, meer bepaald binnen een tijdspanne van twee uur op dezelfde of de volgende avond. Hoewel de producten verpakt worden in een logistiek centrum van Zalando, worden ze wel geleverd in een merkloze doos.
“De test is een belangrijke stap binnen onze platformstrategie”, vertelt Jan Bartels, senior vice president customer fulfillment bij Zalando. “We zijn erg blij dat we nog maar eens de handen in elkaar kunnen slaan met onze trouwe partner Adidas om een geweldige aanpak te testen waarbij we synergieën creëren ten voordele van onze klanten. Adidas-klanten genieten van een snellere levering en onze klanten kunnen dan weer profiteren van het feit dat we ons gebied voor sameday delivery uitbreiden.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retailallianties: Slimme strategie of machtsmisbruik
Interview met Veerle De Witte (CEO van Standaard Boekhandel Group): “Een omnichannel klant geeft drie keer zoveel uit als een 100% online klant”
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?