Zalando gaat bestellingen die klanten willen terugsturen nu ook in Hasselt komen ophalen. Eerder werd de retourdienst 'Zalando Haalt Op’ al geïntroduceerd in Gent.

Zalando blijft manieren zoeken om het online kopen van schoenen en kledij nog eenvoudiger te maken. Naast het bezorgen, wil de Duitse e-tailer ook het terugsturen van pakjes nog makkelijker en flexibeler maken voor haar klanten. Daarom introduceerde het bedrijf eind vorig jaar als proefproject de dienst 'Zalando Haalt Op' in Gent.

De service houdt in dat klanten hun retourpakje kunnen laten ophalen waar en wanneer ze dat willen. Nu breidt Zalando de ophaaldienst uit naar Hasselt, schrijft HLN.be. Net als in Gent wordt in de Limburgse stad hiervoor samengewerkt met het distributiebedrijf CityDepot, een dochteronderneming van bpost. 

Voor de retourzending komen chauffeurs van CityDepot van maandag tot vrijdag tussen 9u en 20u langs op een locatie naar keuze. De klant kan de opdracht tot ophalen doorgeven van 2 uur op voorhand t.e.m. 48 uur op voorhand. CityDepot brengt het pakje naar het dichtstbijzijnde bpost-punt, zodat bpost de retournering zo snel mogelijk kan verwerken. 

 

Retours populair in België

Dat Zalando zich met zijn retourbeleid, dat nu al vrij royaal is, verder wil profileren, is niet slecht gezien. Uit een recent onderzoek van pakjesbezorgder DPD bleek onlangs dat 90% van de Belgen een besteld product gratis wil kunnen terugzenden, wanneer het niet bevalt of past. Ook bleek dat 7% van de Belgische online consumenten hun laatste bestelling terugstuurden, waarmee we één van de koplopers zijn in Europa. Bovendien zijn de vaakst teruggezonden producten in België kledij en schoenen, niet toevallig de core business van Zalando.