![](https://images.gondola.be/default_image.png?auto=format&fit=crop&h=420&ixlib=php-1.1.0&q=75&w=800&s=1d8426dcc8fb0405b5c2d8b483186b46)
- Interview met Marit van Egmond (CEO van Albert Heijn): “We gaan naar meer dan 100 winkels in België”
- Poster Retail Scan : de laatste retailtrends in kaart
- Dossiers: Pet care & food, impuls, tabak, winkelinrichting, betalingen, displays, marketing …
Zuivelgigant Danone realiseerde in het eerste kwartaal van dit jaar een organische omzetgroei van 2,2%. Onder meer dankzij een stabilisering van de Europese markt. Door nadelige wisselkoerseffecten blijft er echter niet veel over van die groei.
In Europa steeg de verkoop van Danone met +0,5%. De markt lijkt daarmee te stabiliseren. Het was immers al van 2011 geleden dat Danone nog eens een stijging kon optekenen in Europa. In Noord-Amerika en de voormalige Sovjetlanden was er sterke groei (+7,8%).
In totaal realiseerde Danone een omzet van 5,06 miljoen, organisch een groei van 2,2%, maar tegen veranderende wisselkoersen een daling van -5,2%.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?