Zuivelgigant Danone realiseerde in het eerste kwartaal van dit jaar een organische omzetgroei van 2,2%. Onder meer dankzij een stabilisering van de Europese markt. Door nadelige wisselkoerseffecten blijft er echter niet veel over van die groei.
In Europa steeg de verkoop van Danone met +0,5%. De markt lijkt daarmee te stabiliseren. Het was immers al van 2011 geleden dat Danone nog eens een stijging kon optekenen in Europa. In Noord-Amerika en de voormalige Sovjetlanden was er sterke groei (+7,8%).
In totaal realiseerde Danone een omzet van 5,06 miljoen, organisch een groei van 2,2%, maar tegen veranderende wisselkoersen een daling van -5,2%.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Retail van nul af opnieuw leren: hoe Rami Baitiéh Morrisons herlanceerde
300ste editie: "Gondola moet helpen om het heden te begrijpen en de toekomst vorm te geven"
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?