Feeding The Future “We zijn de enige online boodschappenspeler die focust op vers, lokaal en duurzaam”

Crisp
Crisp
Beter, duurzamer, korter en op het ritme van de seizoenen, de missie van de online versmarkt Crisp in een notendop. Country manager Belgium Charlotte Van Loock vertelt op Feeding The Future over hoe die missie die bijdraagt tot de voedseltransitie. In afwachting daarvan had Gondola al een gesprek met haar.
In 2018 richtten de drie founders van Crisp het bedrijf op met een ander voedselsysteem in het achterhoofd. In plaats van massa’s voeding te produceren tegen zo laag mogelijke prijzen, maakt Crisp de ommezwaai naar een gezonder systeem. Dat model is in 2022 ook in België ‘geland’. Simpel gesteld: een compleet aanbod van verse en lokale voeding op een laagdrempelige manier online beschikbaar maken.
We sparen massa’s voedselkilometers uit. Onderzoek heeft aangetoond dat een gemiddelde maaltijd 30.000 – grotendeels onnodige – voedselkilometers aflegt. De korte keten biedt nog meer troeven: verser en dus lekkerder eten, geen tussenhandelaren en meer transparantie. We kiezen bovendien voor kleinschalige makers en bedrijven die trots zijn op hun producten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag. Dit is om onze inhoud beter af te stemmen op onze lezers. Ontdek hier de voordelen:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?