- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Vente-Privée neemt een meerderheidsbelang in de Franse wijnwebshop Le Petit Ballon. Het is de laatste in een reeks overnames van de Franse e-tailer op de Europese markt.
De Franse e-commercegroep Vente-Privée is nog altijd op het overnamepad. Nadat het bedrijf vorig jaar het Zuid-Europese Privalia, het Zwitserse eboutic.ch, het Deense Designers & Friends en het Poolse zlotewyprzedaze.pl opkocht, doet het nu een overname op haar thuismarkt.
Vente-Privée neemt een meerderheidsparticipatie in de online wijnwinkel Le Petit Ballon. Die verkoopt via abonnementen jaarlijks een miljoen flessen wijn aan meer dan 60.000 abonnees. De webwinkel levert naast Frankrijk ook in in België en het Verenigd Koninkrijk en heeft ook nog een fysieke winkel in Parijs. Het bedrijf is naar eigen zeggen goed voor een jaaromzet van 8 miljoen euro. Hoeveel Vente-Privée betaalt voor de wijnwebshop is niet bekend, ook hoe groot het belang van de nieuwe eigenaar wordt in het bedrijf, is niet duidelijk.
Met deze overname verbreedt Vente-Privée verder zijn online aanwezigheid en vergroot het zijn aandeel in de online wijnmarkt. De Franse groep verkoopt momenteel namelijk al zo'n vijf miljoen wijnflessen per jaar, die instaan van 5% van de groepsomzet.
Naast de overnames, wil Vente-Privée ook investeren in innovatie. Het Franse bedrijf maakte in januari bekend dat het 80 miljoen euro gaat investeren in start-ups en in zijn eigen R&D-afdeling.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?