Albert Heijn gaat vanaf 5 augustus boodschappen aan huis leveren. In een eerste fase zijn 10 gemeentes in Antwerpen aan de beurt, daarna wordt het concept uitgerold in heel Vlaanderen. 

Afgelopen februari kondigden we al aan dat Albert Heijn in Antwerpen zou starten met thuisleveringen. Hoewel dit project oorspronkelijk al in de lente gelanceerd zou worden, maar door de coronacrisis een beetje vertraging heeft opgelopen, gaat het vanaf 5 augustus eindelijk van start. In Antwerpen zullen 85.000 huishoudens in 10 gemeenten in de Zuidrand hun boodschappen weldra online kunnen bestellen via de AH-app of de website, en ze aan huis laten bezorgen. De levertijd is op 30 minuten nauwkeurig zodat klanten niet lang hoeven te wachten. Al is er wel een kleine voorwaarde: zo moeten consumenten minstens voor een bedrag van 50 euro kopen om te kunnen genieten van deze service. Daarbij zullen de online prijzen dezelfde zijn als in de winkel. Bovendien zal er ook een leverkost worden aangerekend “die nooit hoger dan 5 euro ligt”, aldus Albert Heijn. 

Concreet gaat het om de gemeentes: Borsbeek, Hove, Lint, Kontich, Wilrijk, Berchem, Hemiksem, Aartselaar, Mortsel, Edegem. Klanten die in deze steden wonen en die zich, na de aankondiging van het nieuws in februari, op de website van Albert Heijn hebben gemeld, krijgen deze ochtend de kans om de allereerste bestelling te plaatsen. Bovendien krijgen ze er nog een cadeautje bovenop.

De thuisleveringen zullen vanuit het Home Shop Center van Albert Heijn in Eindhoven geregeld worden. Dat centrum levert de boodschappen aan de Belgische hub in Turnhout, uitgebaat door logistieke partner Cornelissen Groep. Vanuit Turnhout vertrekken bestelwagens vervolgens richting de klant. 

Dat Albert Heijn voor Antwerpen kiest is niet onlogisch. In 2011 opende de Nederlandse keten er zijn allereerste winkel in Brasschaat en die nostalgie wil het nog eens oprakelen bij de lancering van zijn eerste thuisleveringservice. 

“We zitten ondertussen stevig op de rit in Vlaanderen en we blijven doorgaan met het openen van sterke, nieuwe winkels. We zijn op weg naar 100 winkels: dat hebben we de afgelopen weken opnieuw laten zien,” zegt Raf Van den Heuvel, general manager van Albert Heijn België. “We weten wat de Vlaming wil: Hollandse prijzen, een verrassend assortiment en persoonlijke service. Dat krijg je in al onze winkels: dus ook online. Met die fantastische mix maken wij elke dag het verschil.”