- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De spaarzegels van Valois maken na 12 jaar een comeback. Concrea, dat ook al Artis Historia nieuw leven blaasde, brengt de zegels terug op de Belgische markt.
Valois was meer dan 40 jaar de referentie geweest voor regionale handelaars en hun klanten. De spaarzegels verdwenen in 2004, maar hadden zelfs op het einde nog altijd meer dan 150.000 actieve primaire klanten en 100.000 secundaire klanten die meespaarden voor de zegels. De zegels verdwenen omdat ze niet meer konden opboksen tegen de kortingen en gadgets die winkels aanbieden. Toch gelooft Concrea dat het merk nog een toekomst heeft als loyaltyprogramma bij lokale handelaars.
Philip Gielkens CEO van Concrea Marketing: "We concentreren ons met Valois op “functional loyalty” wat toch een verschil is met de “aspirational loyalty” van Artis Historia. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars." Op deze markt zijn ook diverse andere programma’s actief zoals Qustomer, Citylife en Citie.
“De Belgen, die nog steeds de grootste spaarders ter wereld zijn, krijgen hun Valois-kaart dit najaar in een digitaal jasje helemaal terug. Er zal ook een vernieuwde website www.valois.be komen die unieke promoties en kortingsbonnen zal aanbieden aan de consument. Daarnaast zal er op regelmatige tijdstippen een Valois-magazine verschijnen bij de dagbladhandelaar, "aldus Gielkens.
Uit bevragingen via sociale media is gebleken dat Valois nog steeds zeer bekend en zeer geliefd is met meer dan 15.000 likes en duizenden reacties. “Met een merkherkenning van meer dan 89% bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie", zegt Gielkens.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?