Unlimitail Belgium en Field&Concept presenteren een nieuwe samenwerking aan om instore animaties en tastings bij Carrefour België te optimaliseren via de integratie van shopper data-analyse. “De strategische samenwerking stelt merken in staat hun targeting te verfijnen en de impact van hun campagnes nauwkeuriger te meten.”

Twee partijen vinden elkaar om animaties en tasting op de winkelvloer en de efficiëntie van retailmedia naar een hoger niveau te tillen. Aan de ene kant is er Unlimitail Belgium, dat de transactie- en gedragsgegevens van meer dan 2 miljoen Carrefour-klanten met een klantenkaart in België beheert om de relevantie van marketingactivaties te verbeteren. Aan de andere kant is er Field & Concept, dat al meer dan 35 jaar een expert in in-store marketing en sinds 2022 trouwe partner van Carrefour België is. “Dankzij onze samenwerking kunnen merken voortaan de meest strategische winkels kiezen uit de 700 Carrefour-locaties in België, afhankelijk van hun doelstellingen (verkoop stimuleren, nieuwe productlijn lanceren, etc.), op basis van reële prestatiegegevens van producten en categorieën. Een analyse na de campagne zal helpen om de impact van de activaties te evalueren door de prestaties van winkels waar activaties plaatsvonden te vergelijken met winkels waar geen activaties plaatsvonden, waarbij de verkoopstijging tijdens en na de campagne wordt gemeten”, melden de twee bedrijven in een persbericht. Pierre Jacquemin, Sales Director bij Unlimitail Belgium: “Dankzij dit partnerschip kunnen we merken uiterst effectieve winkelactivaties aanbieden op basis van een data-driven aanpak, wat zorgt voor concrete en meetbare resultaten en een verbeterde klantervaring.” Tine Dirckx, CEO van Field & Concept: “Dit partnerschip met Unlimitail stelt ons in staat om een nieuwe data-driven dimensie aan onze campagnes toe te voegen door precisie, efficiëntie en prestatiemeting te combineren.”